تبلیغات و سرمایه گذاری

در مورد تبلیغات و افزایش سرمایه گذاری شما تولید محتوا میشه

تبلیغات و سرمایه گذاری

در مورد تبلیغات و افزایش سرمایه گذاری شما تولید محتوا میشه

مثل سه فاز 220 ولت یا سه فاز 690 ولت یا حتی  اینورتر خورشیدی های ولتاژ متوسط مثلا با سطح ولتاژ 6600 ولت. به این معنا که می توان با برق خانگی یک موتور سه فاز را کاملا به صورت عادی راه اندازی نمود . یک سو کننده، دقیقا برعکس اینورتر، جریان AC را به DC تبدیل میکند. در بسیاری از کاربردها به هنگام راه اندازی ،موتور جریان بسیار بالایی از شبکه می کشد و موجب کاهش ولتاژ شبکه و ایجاد صدماتی به تاسیسات برق رسانی و سایر دستگاهها می گردد . با این وجود، تغییر فقط فرکانس در ولتاژ ثابت (120 یا 230) باعث می شود مقاومت امپدانس معادل موتور کاهش یابد، در نتیجه شار مغناطیسی بیشتری ایجاد می شود و باعث می شود موتور شروع به ترسیم جریانهای عظیم خطرناک کند. یکی از ویژگی های اصلی موتورهای AC این است که نسبت ولتاژ به فرکانس باید در محدوده کاری موتور ثابت باشد.

زمانیکه دمای اتاق به حد تنظیم شده رسید، فرمان خاموش شدن به کمپرسور و بعد فن کندانسور ارسال می شود و گردش مبرد در سیکل متوقف می شود و زمانیکه دمای فضای مورد نظر تقریباً ۳ درجه از حد تنظیم شده بالاتر رود، مجدداً روشن شدن کمپرسور و فن کندانسور صادر می شود. استفاده از اینورترها بر روی پمپ و فن و کمپرسورها در طی سال های اخیر بسیار گسترش یافته است . توان درج شده بر روی اینورترهای معمولی کار، توان نامی می باشد. این جریان به 6 برابر جریان نامی موتور می رسد که بسیار نا مطلوب می باشد.چنانچه از اینورتر استفاده شود این اضافه جریان بسیار اندک خواهد شد ( حداکثر 0.2 برابر ) به عنوان مثال اگر یک موتور با جریان نامی 10آمپر کار کند در هنگام راه اندازی این جریان به 60آمپر می رسد و در صورت استفاده از اینورتر - اینورتر - این جریان حداکثر به 12آمپر می رسد .

اینورتر (درایو) می توانند دور موتور را از صفر RPM تا چند برابر دور نامی موتور و به صورت پیوسته تغییر دهد. امروزه در بازار ایران برند های متفاوت با کاربرد های متفاوتی موجود می باشد که بسته به نوع کاربرد و امکانات قیمت های متفاوتی دارد ولیکن مواردی که بیشترین تاثیر را در قیمت درایو دارد شامل: ولتاژ ورودی (تک فاز یا سه فاز) - امکانات کنترلی درایو و آپشن های ارتباطی درایو و آپشن های ارتباطی درایو با دیگر کنترلر های صنعتی نظیر plc ها میباشد. یک درایو متغیر فرکانس variable frequency drive نوعی کنترلر موتور است که با تغییر فرکانس و ولتاژ عرضه شده به موتور الکتریکی آن را هدایت می کند. لذا با توجه به اهمیت این موضوع، برای راه اندازی موتورهای AC از تجهیزاتی مثل درایو اینورتر (Inverter Drive) و راه انداز نرم (سافت استارتر یا Soft Starter) استفاده میشه. بهترین برندی که می توانید به آن برای این محصول مراجعه کنید، ایزی درایو است. توجه داشته باشید که این دسته از اینورتر - اینورتر - ها تلفات کمتری به وجود میآورند اما هزینه ساخت بالایی دارند.

البته توجه داشته باشید که خود تکنولوژی اینورتر (اینورتر) در هر مرحله از تبدیل حدود 5% اتلاف انرژی در پی دارد. اینورترهای با زمان کارکرد معمولی به دلیل اتلاف انرژی بصورت گرما که همین اتلاف انرژی سبب داغ شدن سیستم می شود، دارای بازده بسیار پایین می باشند، لذا اگر فروشنده ای مدعی شد که اینورتر (اینورتر) او دارای بازدهی بالا و تلفات بسیار ناچیز است، یکی از دلایل صحت ادعای وی مدت زمان کارکرد اینورتر است. به عنوان مثال، هرگاه ولتاژ فاز A از ولتاژ فاز B یا C مثبت تر است، آن دیود باز می شود و عبور جریان را ممکن میسازد. به عنوان مثال فشار آب یک مخزن را ثابت نگه می دارد بنابراین در هنگام مصرف آب دور موتور به صورت خودکار زیاد می شود و در هنگامی که آب مصرف نمی گردد دور موتور به صورت خودکار کاهش می یابد . بدین معنی که به میزان توان درج شده بر روی اینورتر، لامپ معمولی ( رشته ای ) به آن متصل نمایید ( به عنوان مثال اگر بر روی اینورتر توان 300 وات درج شده است، سه عدد لامپ رشته ای 100 وات به آن متصل کنید ) در صورتی که اینورتر بتواند این لامپ ها را تا ساعت ها، بدون داغ کردن و افت توان روشن نگه دارد، پس این اینورتر دارای توان واقعی است.

https://arkainverter.ir/%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%b4%db%8c%d8%af%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد